Een (nog altijd) hoog personeelsverloop in de horeca: oorzaken, gevolgen en oplossingen

Ruim een jaar geleden publiceerde ABN AMRO (2019) de resultaten van een onderzoek naar het personeelsverloop binnen de horeca. Uit deze resultaten bleek dat jaarlijks 44% van de restaurantmedewerkers van baan wisselt. Dit hoge verloop van medewerkers bij restaurants kost hen jaarlijks ruim 600 miljoen euro aan werving & selectie, training & opleiding, productiviteitsverlies en …

Klantcase: Ibrahim van Snackbar de Walenburger vertelt over het belang van een gestroomlijnd bezorgproces

Na een enerverend en succesvol interview met Wai Man Lo (Restaurant Indonesia) was het tijd voor een tweede interview met één van onze softwaregebruikers. Toevallig is ook Ibrahim Yilmaz, mede-eigenaar van Snackbar de Walenburger, geboren en getogen in Rotterdam. Een interessant en prettig gesprek over de fijne kneepjes van maaltijdbezorging, over de eeuwige strijd met …

Betaalmogelijkheden voor uw website: welke zijn essentieel?

Maak het uw klanten zo veilig en eenvoudig mogelijk om te betalen via de website van uw restaurant. Hoe beter de betaalmethode aansluit bij uw klanten, hoe groter de kans dat zij daadwerkelijk een bestelling plaatsen via uw website. Maar welke betaalmethodes zijn er, en welke van deze betaalmethodes zijn nu echt essentieel? Traditioneel zijn …

Binnenkort een restaurant robot in uw restaurant? 🤖

Restaurant robots, food delivery drones en 3D food printers. Er zijn inmiddels talloze technologieën beschikbaar voor gebruik in de horeca. 95% van de restauranthouders in de Verenigde Staten vindt dat nieuwe technologieën van toegevoegde waarde kunnen zijn (SBB, 2019). Aan de andere kant bleek uit een rapport van ABN AMRO (2018) dat er in de …

Een gratis contentkalender (2021) voor uw restaurant Instagram!

Zoals inmiddels meer dan vijf miljoen Nederlanders een ‘persoonlijke Instagram’ hebben, hebben veel restaurants tegenwoordig een ‘restaurant Instagram’ (Emerce, 2020). Een goed lopend Instagram account van een restaurant kan heel wat opleveren: meer naamsbekendheid, een groter bereik en een positief imago. Dit alles kan op de lange termijn de omzet een flinke boost geven. 65% …

Heeft de cloud kitchen de hoge verwachting waar kunnen maken? Een update vanuit CashDesk.

Cloud kitchen, ghost kitchen of een virtueel restaurant. Veelal werd het concept in 2019 opgenomen in populaire lijstjes met opkomende trends (Entree Magazine, 2019; Spronsen, 2019). Destijds was het concept van cloud kitchens nog niet helemaal geland in Nederland. 2020 was een jaar waarin er veel is gebeurd in de wereld van cloud kitchens. Inmiddels …

Transparante, biologische en duurzame bezorgrestaurants: een gat in de markt? ♻️

Een biologisch restaurant met een kleine menukaart tegen voedselverspilling, duurzame producten in de supermarkt of de speciaalzaak in het dorp. Een mooie ontwikkeling dat dit soort maatschappelijk verantwoorde initiatieven steeds meer voet aan de grond krijgen in Nederland. Wat opvalt is dat duurzame restaurants binnen de maaltijdbezorging nog steeds schaars zijn. In deze blog duiken …

[Deel 3] Positieve klantervaringen: De fase na het bestellen van eten

Positieve klantervaringen als drijfveer voor betere resultaten voor restaurants [DEEL 1] Positieve klantervaringen: De fase voor het bestellen van eten [DEEL 2] Positieve klantervaringen: De bestelfase bij restaurants [DEEL 3] Positieve klantervaringen: De fase na het bestellen van eten   In het laatste deel van de blog over klantervaring gaan we in op de fase …

[Deel 2] Positieve klantervaringen: De bestelfase bij restaurants

Positieve klantervaringen als drijfveer voor betere resultaten voor restaurants [DEEL 1] Positieve klantervaringen: De fase voor het bestellen van eten [DEEL 2] Positieve klantervaringen: De bestelfase bij restaurants [DEEL 3] Positieve klantervaringen: De fase na het bestellen van eten   In deze blog wordt het belang van de bestelfase bij (bezorg)restaurants besproken, het middelpunt van …