8 tips voor de juiste online bestel ervaring

Consumenten die online maaltijden bestellen kiezen voor gemak en tijdbesparing. Het is dus verstandig om het online bestellen van maaltijden niet te moeilijk te maken. Zorg ervoor dat het online bestelproces gemakkelijk en vertrouwd aanvoelt. De vraag van de consument blijft veranderen. Daarom is het van belang dat restaurants het online bestelproces blijven optimaliseren.

 

In deze blogs deelt CashDesk tips om uw bestelproces te optimaliseren. Belangrijkste gedachte is het denken in drempels. Welke drempels om te bestellen zadelt u uw klant mee op? Is uw website goed vindbaar? Hoeven klanten niet eerst tien keuzes te maken? Kunnen ze met vertrouwde betaalmiddelen betalen?

 

Tip 1 Niet teveel producten in uw menukaart

Zorg ervoor dat uw online menukaart niet teveel producten bevat om keuzestress te voorkomen. Iedereen kent de gemiddelde menukaart van Chinese restaurants met soms tot wel 500 producten en varianten. Hou het simpel en overzichtelijk. Probeer een goede balans te vinden in klanten keuzes laten maken voor personalisatie, en hem/haar niet op te zadelen met een waslijst aan keuzes alvorens zij hun bestelling kunnen plaatsen.

 

Tip 2 Producten met een korte bereidingstijd

Focus op producten met een korte bereidingstijd. De keuken is dan minder tijd per bestelling kwijt. Hierdoor kan er een groter aantal orders geproduceerd worden. Een korte bereidingstijd heeft nog een voordeel: de wachttijden voor uw klanten zijn korter!

 

Tip 3 Producten met een lage productiekosten

Kies voor producten met lage productiekosten. Bestel-platforms ontvangen een percentage van het door u ontvangen bedrag als vergoeding voor de ontvangen order. Door producten met lage productiekosten online te verkopen kunt u de commissie kosten compenseren.

 

Tip 4 Betaalgemak voor de consument

Zorg ervoor dat de consumenten via bekende en vertrouwde methode kunnen betalen denk hierbij bijvoorbeeld aan IDEAL, bank apps, online bankieren of pinnen aan de deur. Als consumenten via bekende en vertrouwde methode kunnen betalen dan zal het vertrouwen toenemen. Heeft u veel internationale klanten? Vergeet dan zeker niet betaalmethoden als PayPal & Creditcard toe te voegen.

 

Tip 5 Foto’s zorgen voor een duidelijke presentatie

Consumenten vinden het belangrijk om foto`s bij producten te zien hierdoor weten de consumenten wat zij kunnen verwachten. Zorg ervoor dat de foto`s de aandacht trekken en professioneel zijn gemaakt. Door gebruik van foto’s kun je veel negatieve beoordelingen voorkomen van klanten die een andere verwachting hadden.

 

Tip 6 Test je producten

Test je producten! Test hoe goed ze houdbaar zijn en met verschillende verpakkingen. Komt het gerecht net zo goed aan als in uw restaurant wordt geserveerd? Zijn er ingrediënten die u beter kunt gebruiken voor het maken van een bezorgmaaltijd? Rij ook eens 5km en proef daarna uw eigen maaltijd. Hetzelfde kun je doen door de maaltijd 20 minuten te laten staan en te proeven.

 

Tip 7 Snelle levering is van belang

Het klinkt als een open deur maar consumenten willen de maaltijden meestal zo snel mogelijk ontvangen, daarbij is het belangrijk dat de wachttijden niet lang zijn of oplopen. Duurt het wat langer dan gepland informeer dan de klant. Zorg daarnaast voor genoeg beschikbare bezorgers zodat het eten op drukke momenten niet koud staat te worden.

Tip 8 Je presentatie is belangrijk!

Let je erop dat jouw bezorgers jouw bedrijf representeren? Dat ze met nette kleding rijden, hun helm afzetten bij de klant en scooters er niet netjes uitzien? Veel restaurants kunnen profiteren van het bezorgen van maaltijden aan consumenten. Echter is het niet voor elk restaurant gemakkelijk om de juiste weg te vinden.

Bekijk goed wat de consument verwacht en zorg ervoor dat uw restaurant die verwachtingen  waar kan maken. Als de klanten een positieve ervaring hebben zullen deze vaker bestellen.

 

De online bestel markt is er om te blijven, groeit aanzienlijk en snel. Klanten van restaurants zijn in het huidige tijdperk op zoek naar gemakkelijke manieren om van lekker eten te genieten zonder het comfort van het huis te verlaten. CashDesk helpt u de online bestel wereld te betreden en maakt het voor u eenvoudig om online orders te ontvangen. CashDesk helpt u met de brede keuze uit opties en mogelijkheden en stroomlijnt het online bestelproces. voor aanvullende informatie of een persoonlijke benadering kunt u contact opnemen met de support afdeling ( Support 020 – 8202196 )

Weten wat we voor uw restaurant kunnen betekenen?